החגים באים!

החגים כבר כמעט כאן ואיתם ההתעסקות הרבה באוכל. כדי לצלוח את התקופה בקלות, נועה כידן הדיאטנית שלנו, ליקטה עבורכם מספר טיפים קצרים
23/8/2018

להלן המלצות  ושיטות  שיקלו עליכם בסעודות החגים:

1. בערב חג מומלץ במהלך היום לאכול ארוחות קלות וקטנות כדי לא להגיע רעבים לשולחן בערב.

2. במהלך הארוחה העדיפו לשתות מים ולוותר על השתייה הממותקת (גם משתייה דיאטטית עדיף להימנע שכן הממתיקים המלאכותיים אינם טובים לגופנו).

3. עדיף לבחור לאכול בצלחת קטנה – (הצלחת של המנה הראשונה) וכך תשלטו על כמויות האוכל ובנוסף ישנה אשליה שכמות האוכל גדולה.

4. לפני שמתחילים לאכול הסתכלו על כל האפשרויות , נשמו, ועשו החלטה. בחרו את המזונות אותם תרצו לאכול – שימו בצלחת ותנו תשומת לב לאכילה ונסו להנות ממנה.

5. מלאו את הצלחת שלכם בסלטים בריאים ודלי שומן והשאירו מעט מקום לשאר סוגי האוכל.

6. אכלו לאט ובתשומת לב.

7. במהלך הארוחה רצוי לשמור על מודעות – האם אני רעב? האם אני באמת צריך זאת? הזכירו לעצמכם שלביס השני והשלישי יהיה את אותו טעם של הביס הראשון.

8. השתדלו לוותר על הלחם – במהלך ארוחות החג יש מגוון רב של אוכל וחבל להתמלא מלחם.

9. לאחר שסיימתם לאכול מהצלחת חכו מעט , יתכן שכבר שבעתם– לתחושת השובע לוקח להגיע בין 15-20 דקות.

10. הקינוח – מומלץ לבחור בפרי לקינוח. ואם עדין מתחשק לכם לטעום מעוגת הדבש, קחו חתיכה קטנה ואיכלו אותה במודעות – תהנו ממנה ותזכירו לעצמכם שהטעם של הביס הבא יהיה דומה.

11. לאחר הארוחה נסו להיות כמה שיותר פעילים – הציעו לשטוף כלים, שחקו עם הילדים או עשו סיבוב בחוץ כדי לא להישאר בסביבת האוכל.

12.  הזכירו לעצמכם מה חשוב לכם בכל רגע, נשמו ככל שאפשר, וזכרו - אני אוכל בשביל לחיות ולא חי בשביל לאכול...

13. התהליך ואורח החיים הוא תמידי גם בחגים  :-)

14.  נסו לשים את הדגש על החוויה , המשפחה, החברים ופחות על המזון.

חג שמח!